En bilverkstad för Gävleborna

Vilken verksamhet man än ska driva så är det några saker som man bör tänka på. Vilken produkt eller tjänst är det man ska sälja? Vilket mål har man med sin försäljning? Hur ser kundgruppen ut och hur ska man på bästa sätt kunna nå den?

Kanske är det lätt att tänka att en bilverkstad Gävle är likadan som vilken annan bilverkstad som helst. Men så är inte fallet. För precis som i alla andra städer, och på alla andra orter, så har man sin egen kultur och kommunikation. Ett sätt att arbeta och kommunicera med sina kunder som kan lyfta eller sänka en verksamhet direkt. Även om produkten egentligen är precis densamma som hos andra.

 

Det där lilla extra

Det kan hända att man råkar på en reparation som kostar tiotusentals kronor. Trots det kan hela situationen vändas till något man minns med glädje. Kanske kan man som bilverkstad sticka åt sina otursdrabbade kunder något smått. Det behöver inte ens vara mycket värt i pengaväg. 

En god kopp kaffe, en nybakad bulle och en tidning färsk från pressarna kan lätta upp det dystraste av sinnen. Så enkelt men så mycket värt. Har man en kund som verkar mycket intresserad av vad som sker under reparationen så kanske man kan bjuda på ett par minuter visning. Det kan både lugna och glädja kunden och göra den kostsamma och tidskrävande reparationen till ett trevligt minne för livet.

 

 

Kundvård i sitt bästa

De företag som oftast får bäst betyg är de som är duktiga på att kommunicera. Därför är det mycket värdefullt för företaget att tänka efter hur man talar till sina kunder. Bästa kundupplevelsen består av rak och ärlig kommunikation, samt en reparation där man får ett korrekt kostnadsförslag och en kort behandlingstid. Som ägare eller anställd mekaniker förenklar det även ens egen arbetsdag.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *